Favoriete boekenserie

23-04-2020

Het is nu natuurlijk Corona tijd en we zitten in quarantaine. Voor de   mensen die nu niks te doen hebben is een van mijn anti-vervelingstips: ga lezen! Normaal doe ik dit zelf altijd op vakantie maar bij gebrek aan andere activiteiten los van Netflix en Instagram, en gebrek aan motivatie voor school, ben ik weer begonnen met lezen. Het is nu dus een perfecte tijd om aan een nieuwe serie boeken te beginnen, en dit zijn mijn favorieten. Ze zijn eigenlijk allemaal Young-Adult, want dat is wat ik persoonlijk vaak lees. 


Royals - Erin Watt

Een van mijn favoriete Young-Adult serie is de New York Bestseller: De Royals geschreven door Erin Watt. Het is een serie van 6 boeken over de vijf te knappe en te rijke gebroeders Royal.  De eerst drie boeken (Verleiding, Verraad en Geheimen) gaan over de 17-jarige Ella, die haar moeder is verloren en daarom voor de kost moet werken in een striptent. Op een dag duikt de steenrijke Callum Royal op, die haar voogd blijkt te zijn als vriend van haar vader, en neemt haar mee naar zijn villa. Callum hoopt op acceptatie van zijn 5 zoons, maar dat blijkt (met name bij de op een na oudste broer Reed) niet zo makkelijk te gaan. Er volgt een spannend en romantisch verhaal. 

Nadat je hebt kennis gemaakt met de familie Royal, volgt het boek 3.5 - Hartstocht over het liefdesleven en de misstappen in het verleden van oudste broer Gideon. De laatste twee in de serie zijn 4 -Verlangen en 5 - Gevaar, beide over de middelste gebroeders Royal, Easton. Easton is de favoriete Royal, populair, knap en sportief. Zijn leven draait om lol en hij kan alle meiden krijgen, behalve dat ene meisje waar hij naar verlangt.

Ik vond dit persoonlijk echt een verslavende serie, doordat de personages in een droom leven van rijkdom en knappe mensen, terwijl er ondertussen toch veel drama aan de hand is. Ook vond in de broederband en loyaliteit tussen de broers en later ook tussen de broers en Ella heel leuk om te lezen. Daarnaast wordt je sowieso verliefd op de gebroeders Royal en kan je genieten van een absurde hoeveelheid drama.


Legend - Marie Lu

Legend, is weer een heel ander soort boek dan De Royals, maar bevat toch een romantische verhaallijn. Het boek speelt zich af in het Los Angeles van het jaar 2130 en wordt geschreven uit het perspectief van de 15-jarige June en de 15-jarige Day, De levens van Day en June zijn precies het tegenovergestelde. June is het wonderkind van de Republiek en doet de hoogst mogelijke militaire opleiding. Dit komt doordat ze de perfecte score heeft gehaald bij de Proef, die ieder kind op zijn tiende verjaardag moet afleggen om te bepalen wat hun functie in de maatschappij zal zijn. Day daarintegen is gezakt voor de Proef en is nu de meest gezochte crimineel van de Republiek. Hij leeft op de straten van een van de armste sectoren van de stad.

Als June haar broer, die zelf ook een hoge militair is, door Day wordt vermoord, is June vastberaden om hem te vinden. Ze begint de jacht op Day. Tijdens deze jacht komt June erachter dat niets is wat het lijkt in de Republiek, en dat ze misschien wel bevriend is met de vijand.

Ik vond dit zo een ontzettend goede boekenserie omdat het heel erg gedetailleerd en 'slim' geschreven is. Beide June en Day zijn hele slimme, opmerkzame en scherpe karakters en het is fascinerend om te lezen hoe ze zich uit lastige situaties .werken. Ook hou ik zelf altijd van plot-twists en die zitten zeker in dit boek. Het liefdesverhaal in dit boek is ook erg leuk om te lezen, vooral omdat het er niet constant over gaat en het eigenlijk heel schattig is. Een echte aanrader

.

After - Anna Todd

After gaat over de ambitieuze, slimme en hardwerkende Tessa, die voor het eerst gaat studeren in een andere stad. Al gauw ontmoet ze de Britse Hardin. Hij is alles waar Tessa haar moeder op tegen is. Hij is chagrijnig, arrogant, grof en zit onder de tattoeages. Tessa begint zich te ergeren aan zijn gedrag, maar blijft hem op de een of andere manier toch tegenkomen. Ondanks de wederzijdse ‘haat’ voelt Tessa ook een soort van aantrekkingskracht tot Hardin. Hij lijkt ook intresse in haar te hebben, maar geeft voortdurend gemixte signalen. Ze blijven elkaar afstoten en aantrekken. tot Tessa een duistere kant van Hardin ontdekt. 

De rest van de boeken gaan over hun ingewikkelde knipperlicht-relatie en de donkere geheimen van hun verledens. Je gaat van allebei de karakters houden, ondanks dat ze soms fouten maken. Wat vooral mooi is aan het verhaal is hoe Tessa en Hardin zo veel van elkaar gaan houden dat de rest van de wereld ze allemaal niet meer boeit en ze alles voor elkaar over hebben. Ze zijn elkaars tegenpolen en toch werkt het goed. 

Het eerste deel van deze serie is zoals je misschien wel weet verfilmd. Ik vind persoonlijk de film After ook echt een aanrader. Ik ben ook blij dat ik eerst de film heb gezien voordat ik het boek ging lezen in plaats van andersom, omdat ik normaal altijd al een beeld van de personages en de omgeving in mijn hoofd heb, waar de film dan in mijn belevenis niet goed bij past. Daarom was het fijn dat ik al een beeld in mijn hoofd had van de film, maar dit is persoonlijk..


Wacht op mij - Jennifer L. Armentrout

De Wacht op mij serie is eigenlijk een serie van 7 losse boeken, dus er is geen doorlopende verhaallijn. Er is wel overlap in de boeken, dus personages uit boek 1 kunnen voorkomen in boek 2 of 3. Het is allemaal het zelfde type boek maar elke keer toch met een andere verhaallijn. Ik zal een voorbeeld geven van het eerst boek, Wacht op mij, wat ook een van mijn favorieten is. 

Wacht op mij gaat over Avery en Cam. Cam is een typische populaire, knappe en lieve jongen. Ongeveer de hele school heeft een crush op hem. Maar Cam zelf wil de Avery. Helaas voor hem zit Avery niet op een relatie te wachten. Ondanks dat zij zich ook aangetrokken voelt tot Cam heeft ze haar eigen problemen uit het verleden om mee te dealen en houdt ze Cam liever op afstand. Dit plan is alleen lastiger dan gedacht.

Ik vond vooral dit boek zo leuk omdat Cam’s personage zo leuk is. Ondanks dat Avery geen interesse naar hem toont, blijft hij lief en geduldig. Beide personages hebben hun eigen problemen gehad in het verleden en dat geeft hen en het verhaal ook wat meer diepgang. Heel leuk om te lezen. 

© Pinklr.nl
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin